Det er svært at bevare motivationen til et varigt vægttab, særligt når livet går op og ned. Der er perioder, hvor det er særligt svært at bevare motivationen til et varigt vægttab. Det er f.eks. perioder, hvor man gennemgår noget meget svært såsom skilsmisse, fyring og i andre svære livskriser. Det er svært at bevare motivationen, men her får du nogle tips til, hvordan du kan holde motivationen oppe i selv de svære perioder.

Træning i naturen med et smart

Mange oplever, at motion i naturen giver en øget følelse af velvære. Motion i  naturen er på mange måder en virkelig god idé, da den friske luft også er med til at give fornyet energi, mindske stress og på solskinsdage øges optaget af d-vitamin i kroppen. D-vitamin er noget af det, man rigtigt gerne vil have noget af, hvis man gennemgår en svær livskrise. Det sværeste er, hvordan man får taget det første skridt udenfor. En rigtig god idé for at øge motivationen til f.eks. at gå eller løbe, er at købe et smart ur hos Mysmartwatch.

Det smarte ur, ér virkelig smart, for det tricker lige hjernen lidt, og ens konkurrencegen bliver vakt. Urene kan indstilles, så der bliver sat nogle dagsmål, man skal nå, og ofte er urene udstyret med en funktion, hvor du får en præmie på uret, så du kan se, at du har opnået dagens, ugens eller månedens mål. Det er en sjov lille finesse, som gør det sjovt og spændende at komme igang. Motion i naturen kan være alt lige fra gåture, løbeture og andre former for motion.

Træning i centret giver øget sammenhold

Hvis du ikke er så meget for at være udenfor, eller gerne vil supplere din daglige motion med andre former for træning, så er træningscentre vejen frem. Hvis du er vedholdende i at komme i centret, så vil du kunne komme til at opleve, at du får en følelse af sammenhold nede i centret.

Ofte bliver en stor vægttab bemærket, og du vil kunne komme til at opleve, at du får anerkendelse fra de andre brugere af centret. Dit smarte ur kan også her være med til at hjælpe på din motivation. Uret kan registrere din hårde fysiske aktivitet, og hvis du holder dig tro til urets anbefalinger, så skal du gennemføre en hvis mængde hård fysisk aktivitet hver dag, over en uge og over en måned. Du vil på den måde kunne holde styr på, hvor langt du er noget, om du har været lidt for doven i løbet af ugen og så videre. Det er virkelig en god motivationsfaktor.

Kostomlægning i et tempo, hvor du kan følge med

Sidst men ikke mindst, så handler et varigt vægttab også om, at du vælger en kostomlægning, som du kan følge med til på den lange bane. Prøv dig frem, for at finde den kost, som passer dig, og giv dig selv lov til at skeje ud engang imellem. Du skal også kunne leve.